Blogg

Efter en hel del vånda tog jag steget för att prova på att frilansa som specialpedagog. Jag har funderat länge och till slut vågade jag! Min enskilda firma är registrerad för några veckor sedan, hemsidan är skapad, värdefulla kontakter har hjälpt mig att sprida min hemsida och alla fristående förskolor i Malmö har fått ett mail med information om...

Min äldsta dotter tog initiativet till en roadtrip på Östelen. Det blev en härlig mix av mål - trädgårdsbutiken Systrarna Lindskog, heminredning på Reunion home och Apotekarn, rapsprodukter på Gunnarhögs gård, keramik på En liten bit av Medelhavet, fika på Hylkegården, naturupplevelse på Sträntemölla, lunch på Franskans crêperie och slutligen ett...

Öresund runt

28.07.2023

Vilken härlig dag! Skånetrafiken säljer en biljett som kallas Öresund runt för 299 kr (2023). Den gäller under dagar och man kan hoppa av och hoppa på tåg/buss så många gånger man vill. Dock får man bara åka en gång med färjan Helingborg - Helsingör och en gång över Öresundsbron. Observer,a att biljetten inte kan köpas i Skånetrafikens app...

Då var det dags för sommarsemester som går via Florens, Manarola i Cinque Terra, Pisa och sedan ut i Toscanas vackra landskap med boende i San Gimignano och Greve in Chianti.

Vi återkommer gärna till Bräcke gård. Denna gång blev det ett trevligt Valborgsfirande med en riktig gourmetmiddag. Vi startade med en promenad på Nabbens naturområde för att sen åka till gården där vi åt en ”sillalunch”. Därefter såg vi MFF som gjorde en fin match mot Hammarby 4-2! Eftermiddagen ägnades, förutom att se matchen, åt att slappa och...

Idag blev det en utflykt till Dalby där vi såg sonen spela fotboll med sitt nya lag! Roligt! Därefter åkte vi till Sveriges minsta nationalpark- Söderskog. Där gick vi en promenad bland många vårblommor bl a vit-, gul- och blåsippor. Härlig vårdag!

Äntligen på resande fot igen! Bilsemester med spontana stopp på väg genom Tyskland till Scheffau i Österike. Vi körde från Malmö fredag 3.3 kl 14 och körde fram till klockan 19 då vi kände oss trötta. Då hade jag i bilen, googlat fram ett trevligt hotell i Bispingen (by söder om Hamburg, strax utanför autobahn) med fina recensioner -...

Eriksdal

11.02.2023

Idag blev det en tur till Eriksdal där min bror och svägerska har köpt ett fritidshus. Eriksdal ligger i vackra Fyledalen. Huset ligger idylliskt med hästhagar runt tomten och från huset, som ligger uppe i en backe, har man utsikt över en damm som ligger intill tomten.